چهار توصیه برای افزایش عمر بالابر خانگی

در نگاه اول، تلاش برای افزایش چرخه عمر آسانسور خانه شما ممکن است در مواجهه با بحران آب و هوای جهانی ناچیز به نظر برسد. اما ساخت آسانسور خانگی به انرژی و منابع طبیعی زیادی نیاز دارد و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، اثرات زیست محیطی آن را کاهش می دهید. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند آسانسور خود را در تمام طول عمر خود به کار ببندید!

آسانسور خانگی منطبق بر نیاز خود بخرید

هنگام خرید آسانسور خانگی، باید به چیزهای زیادی فکر کنید. یک نکته عالی برای اطمینان از اینکه سازنده آسانسور انتخابی شما مسئولیت زیست محیطی خود را بر عهده می گیرد این است که بررسی کنید که آیا یک اعلامیه محصول زیست محیطی (EPD) و یک ارزیابی چرخه عمر (LCA) برای محصولات آنها وجود دارد یا خیر. همچنین بسیار مهم است که مطمئن شوید آسانسوری که خریداری می کنید برای نیازهای طولانی مدت شما مناسب است، به خصوص اگر می خواهید آن را تا پایان چرخه عمر خود نگه دارید. صرف نظر از اینکه چه نوع آسانسور خانگی را انتخاب می کنید، این یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ است، بنابراین مهم است که در مورد مزایا و معایب انواع مختلف آسانسور اطلاعات کافی داشته باشید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

مزایا و معایب بالابرهای پلتفرم

بالابرهای پلت فرم یک راه حل رو به رشد بالابر خانگی هستند. آنها در اندازه های مختلف موجود هستند و مدل هایی برای نصب در فضای داخلی و خارجی وجود دارد. در سال‌های اخیر، سازندگان آسانسور نیز طرح‌های ظریف و خلاقانه بالابر را توسعه داده‌اند.

خرید آسانسور سکوی بسیار ارزان‌تر از خرید آسانسور مسافری معمولی است، و در حالی که نصب آسانسور مسافربری معمولی هفته‌ها طول می‌کشد، آسانسور پلت‌فرم را می‌توان تنها در ۲ تا ۳ روز با حداقل تطبیق ساختمان نصب کرد. علاوه بر این، هزینه تعمیر و نگهداری آسانسورهای پلت فرم به طور قابل توجهی کمتر از آسانسورهای معمولی است، اما طول عمر آنها قابل مقایسه است (20-25 سال).

با این حال، بالابرهای پلت فرم با بالابرهای معمولی متفاوت هستند. بالابرهای پلت فرم دارای کابین سرپوشیده نیستند و سرعت و ارتفاع حرکت آنها محدود است. با این وجود، برای یک خانه 2 تا 3 طبقه، بالابر پلت فرم یک راه حل بسیار مقرون به صرفه و صرفه جویی در فضا است که ارزش زیادی به خانه شما می بخشد.

 

مزایا و معایب بالابر کابین‌دار

چندی پیش، خرید آسانسور با درهای کشویی و کابین کاملاً بسته به معنای خرید آسانسور مسافربری معمولی با کار ساختمانی گسترده و هزینه های بالایی بود که چنین آسانسوری به همراه دارد. امروز، شما این امکان را دارید که یک آسانسور کابین‌دار با جک پیچی  با صرفه جویی در فضا بخرید، که تنها با تطبیق جزئی ساختمان، در عرض یک تا دو هفته قابل نصب است. برخی از مدل های آسانسور حتی با شفت مدولار پیش ساخته تحویل داده می شوند تا نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ساخت آن نداشته باشید.

درست مانند آسانسورهای پلت فرم، آسانسورهای کابین‌دار با جک پیچی با سرعت کمتری حرکت می‌کنند، اما به جز این، همان سطح راحتی را ارائه می دهند که از یک آسانسور معمولی مسافر انتظار دارید و طول عمر قابل مقایسه‌ای دارند (20 تا 25 سال). خرید آسانسور کابین‌دار با جک پیچی یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمندانه است که ارزش ملک شما را افزایش می دهد.

شما می‌توانید انواع بالابر پلتفرمی و کابین‌دار را در بخش پروژه‌های سایت مشاهده کنید.

 

قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور امضا کنید

درست مانند ماشین شما، آسانسور خانه شما باید به طور منظم بررسی و سرویس شود تا به درستی کار کند و دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین، اگر قصد خرید آسانسور برای خانه خود را دارید، با فروشنده آسانسور خود نیز در مورد امضای قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور صحبت کنید.

قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور باید با نیازهای خاص شما تطبیق داده شود. هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس آسانسور شما به تعداد دفعات استفاده و محل نصب آن (داخل/خارج) و همچنین به نوع سیستم محرک بستگی دارد. به عنوان مثال، آسانسورهای هیدرولیک معمولاً بیشتر از بالابرهای پیچ دار به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور به طور کلی شامل تعداد ثابتی از بازدیدهای تعمیر و نگهداری در سال است که برای آن هزینه ثابتی پرداخت می کنید. تعمیراتی که نیاز به قطعات جدید و بازدیدهای اضافی دارند، معمولاً هزینه اضافی دارند، بنابراین جزئیات را با شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که چه چیزی در قرارداد گنجانده شده است.

امضای قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور با یک متخصص آموزش دیده یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای افزایش طول عمر آسانسور خانگی خود انجام دهید. تعمیر و نگهداری منظم آسانسور همچنین خطر تعمیرات پرهزینه را کاهش می دهد.

 

آسانسور خانه خود را مدرن کنید

تعمیر و مراقبت از لوازم خانگی شما به جای تعویض آنها یک روند قوی است که همچنان ادامه دارد و آسانسورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه، برخی از آسانسورها بر اساس ساختار مدولار ساخته شده‌اند که تعویض قطعات و مدرن‌سازی آسانسور را برای افزایش طول عمر محصول آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، ارتقاء منظم اطمینان حاصل می کند که آسانسور شما به آخرین استانداردهای ایمنی به روز شده است.

وقتی نوبت به ارتقا و نوسازی بالابر می رسد، گزینه های زیادی دارید. در برخی موارد، تغییر چند عنصر فرسوده مانند دستگیره های در یا دکمه های بالابر، کافی است تا آسانسور شما تازه و جدید به نظر برسد. در موارد دیگر، سفارش یک کیت مقاوم سازی برای بازسازی کامل آسانسور ممکن است انتخاب بهتری برای افزایش چرخه عمر بالابر خانگی شما باشد. ارتقاء آسانسور باعث می شود ظاهر بهتری داشته باشد، بهتر کار کند و دوام بیشتری داشته باشد، که همچنین اثرات زیست محیطی آن را کاهش می دهد. این نشان می دهد که افزایش چرخه عمر آسانسور خانه شما از طریق ارتقا و نوسازی یک سرمایه گذاری خوب برای شما و برای کره زمین است.

 

آسانسور خود را تمیز و ضد عفونی کنید

مانند هر لوازم خانگی دیگری، آسانسور خانگی شما باید به طور منظم تمیز شود، اگر می خواهید مطمئن شوید که به درستی کار می کند و طول عمر محصول آن را به حداکثر می رساند. تمیز نگه داشتن آسانسور نه تنها آن را زیبا می‌کند، بلکه از چسبیدن گرد و غبار و کثیفی به مکانیزم ها و وسایل الکترونیکی جلوگیری می کند تا عمر طولانی تری داشته باشد. اگر آسانسور خود را به طور منظم تمیز و ضدعفونی کنید، از انتشار ویروس‌ها و میکروب‌ها نیز جلوگیری می‌کنید، که در طول همه‌گیری کووید-19 حتی مهم‌تر از حد معمول است.


2 سال پیش
آسانسور تعمیر و نگهداری آسانسور خانگی آسانسور دوبلکس آسانسور شیشه ای بالابر خانگی قیمت بالابر خانگی هوم لیفت