مقایسه آسانسور پیجی و آسانسور هیدرولیک

در قرن 21 ام با تغییر سبک زندگی، خانه های با ارتفاع پایین نیز نیاز به آسانسور پیدا کردند. حتی امروزه استفاده از آسانسور در خانه های دوبلکس نیز بسیار مرسوم است به همین دلیل آسانسورهای خانگی با مکانیزم های مختلف به بازار عرضه شده اند. آسانسور هیدرولیک و آسانسور پیچی دو نمونه از آسانسورهای خانگی پر کاربرد در دنیا هستند که در این مقاله مقایسه مختصری بین این دو مدل آسانسور انجام می شود.

به نام خدا

مقایسه آسانسور پیچی با آسانسور هیدرولیک

 

اولین نوع های آسانسورهای ایجاد شده که به اواخر قرن 19 بر می گردند، از نوع پیچی بودند. بعدها چون این آسانسورها محدودیت ارتفاع داشتند، کنار گذاشته شدند و آسانسورهای کششی متداول شد.

در قرن 21 ام  با تغییر سبک زندگی، خانه های با ارتفاع پایین نیز نیاز به آسانسور پیدا کردند. حتی امروزه استفاده از آسانسور در خانه های دوبلکس نیز بسیار مرسوم است به همین دلیل آسانسورهای خانگی با مکانیزم های مختلف به بازار عرضه شده اند و با توجه به ویژگی های آسانسور پیچی، دوباره این نوع آسانسورها در اروپا و آمریکا مورد توجه قرارگرفته اند به نحوی که هر ساله درصد قابل توجهی از آسانسورهای خانگی از این مدل هستند.

آسانسور هیدرولیک و آسانسور پیچی دو نمونه از آسانسورهای خانگی پر کاربرد در دنیا هستند که در زیر مقایسه مختصری بین این دو مدل آسانسور انجام می شود.

  1. نصب آسانتر آسانسور پیچی نسبت به آسانسور هیدرولیک

ساختار آسانسور پیچی نسبت به آسانسورهای دیگر ایمن تر است، به همین دلیل نیازی به بافر، محدود کننده سرعت و سایر وسایل ندارد و در حین نصب نیازی به حفر چاه آسانسور نیست. به همین دلیل در محیط های بسیار کوچک و با محدودیت های بالا هم این آسانسورها می توانند نصب شوند. به عبارتی آسانسور پیچی برای نصب تنها به یک دیوار برای اتکا نیاز دارد.

  1. ساختار انعطاف پذیرتر آسانسور پیچی

ساختار این آسانسور مستحکم است، به همین دلیل درها متوانند بدون آسیب به پایداری در جهات عمود برهم، روبروی یکدیگر و یا در هر سه جهت باز شوند. از این رو این آسانسورها ساختار ساده‌ای دارند.

  1. سرعت کمتر و صدای بیشتر آسانسور پیچی در مقایسه با آسانسور هیدرولیک

در آسانسورهای پیچی به دلیل متصل بودن موتور و مجموعه انتقال قدرت به کابین یا پلتفرم طبیعی است صدایی که تولید می‌کند به گوش کاربر می‌رسد. به همین جهت ممکن است برای کاربران دارای وسواس فکری آزار دهنده باشد. حال آنکه در آسانسورهای هیدرولیک معمولا پاوریونیت در خارج از آسانسور قرار دارد.

به علت مکانیزم آسانسورهای پیچی و ساختار مکانیکی محدود آن، سرعت حرکتش نمی‌تواند خیلی سریع باشد. و در مقایسه با آسانسورهای هیدرولیک سرعتش نصف است. بنابراین برای کاربرهایی که عجله دارند یا برای تعداد ایستگاه های زیاد و ارتفاع های بلند مناسب نیست.

  1. تعمیر و نگهداری

وجود روغن در آسانسورهای هیدورلیک باعث می شود نیاز به سرویس کاری دایمی داشته باشند. همچنین احتمال نشت می تواند در درون یک خانه(برای کاربرد آسانسور خانگی) فاجعه بیافریند. در حالی که در آسانسورهای پیچی هر شش ماه یک بار نیاز به بازدید است و تعمیرات بسیار کمی دارند. از این جهت برای استفاده خانگی، آسانسور پیچی مزاحمت کمتری برای کاربر خواهد داشت.

 مخصوصا آسانسور پیچی در شرایط آب و هوایی مختلف کارکردهای یکسانی دارند. در حالی که آسانسور هیدرولیک با تغییر دمای هوا دچار اختلال عملکرد می شوند. همچنین در محیطهای شرجی که احتمال زنگ زدن جک وجود دارد، نیاز به کارهای ثانویه برای جلوگیری از بروز این ایرادات خواهد بود.

شما می‌توانید با مشاهده این ویدیو اطلاعات بیشتری در ارتباط با تفاوت انواع بالابرهای خانگی کسب کنید. همچنین کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند. شما می‌توانید از طریق این لینک با ما در ارتباط باشید.

 


2 سال پیش
آسانسور خانگی مقایسه آسانسور پیچی با هیدرولیک مزیت آسانسور هیدرولیک مزیت آسانسور پیچی آسانسور شیشه ای آسانسور دوبلکس بالابر خانگی