تفاوت بالابر خانگی با آسانسور معمولی چیست

اکثر مردم، قبل از اینکه به طور جدی به آسانسور خانگی فکر کنند و در مورد آن جستجو کنند، اینطور تصور می کنند که آسانسورهای خانگی نیز مانند انواع آسانسورهای آپارتمانی است که هر روزه می بینند. که اکثر از نمونه های کششی هستند. آسانسورهایی با کابین، موتورخانه و چاه 1.5 متری. اما با جستجوی اندک، خیلی سریع متوجه می شوند که آسانسورهای کششی برای استفاده خانگی بسیار نامناسب اند.

اکثر مردم، قبل از اینکه به طور جدی به آسانسور خانگی فکر کنند و در مورد آن جستجو کنند، اینطور تصور می کنند که آسانسورهای خانگی نیز مانند انواع آسانسورهای آپارتمانی است که هر روزه می بینند. که اکثر از نمونه های کششی هستند. آسانسورهایی با کابین، موتورخانه و چاه 1.5 متری.
 اما با جستجوی اندک، خیلی سریع متوجه می شوند که آسانسورهای کششی برای استفاده خانگی بسیار نامناسب اند.

در این مقاله به طور مختصر در مورد تفاوت های آسانسور خانگی توضیح می دهیم.

تفاوت آسانسور خانگی با آسانسورهای عمومی چیست؟

علاوه بر ظاهر متفاوت، تفاوت‌های اصلی بین آنها به دلیل استانداردهای مختلفی است که از آنها پیروی می‌کنند. در آسانسورهای خانگی، آنها باید با استاندارد اروپایی EN 81-41 مطابقت داشته باشند، در حالی که آسانسورهای عمومی باید از استاندارد داخلی INSO 6303 پیروی کنند تا مطمئن شوند که همه می توانند از آنها استفاده کنند. این قواعد بر مواردی مانند اندازه، شکل، ارتفاع و محل قرارگیری کلیدها تأثیر می‌گذارد.

آسانسورهای خانگی در طراحی تنوع و مزایای بیشتری دارد، مانند دور نگه داشتن کلیدها از دسترس کودکان. درحالی که آسانسورهای عمومی باید به گونه‌ای طراحی شوند که برای همه مردم قابل استفاده باشند.

یک آسانسور خانگی نیاز به محل نصب، خط تلفن یا سیم کارت برای تماس‌های اضطراری و برق شهری دارد.

برخی از رایج ترین انواع آسانسورهای خانگی عبارتند از:

 

آسانسور پیچی

آسانسور پیچی یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها در بین بالابرها است که به دلیل سادگی، هزینه، طول عمر و اندازه در بین مردم درحال گسترش است.

یک آسانسور پیچی چگونه کار میکند؟

اجزای اصلی آسانسور پیچی عبارتند از:

  • موتور
  • میله فولادی رزوه دار (پیچ)
  • مهره متحرک بزرگ (مهره)
  • منبع برق

آسانسورهای پیچی قطعات مکانیکی کمی دارند و عموماً بدون موتورخانه هستند. این مشخصه باعث می‌شود که هنگام نصب کمترین آسیب به خانه وارد شود. از آنجا که به چاهک آسانسور نیز نیاز ندارد، نصب آن آسان و برای بازسازی ساختمان مناسب است.

آسانسور پیچی درست همانند چرخیدن مهره روی پیچ کار می کند. یک موتور، مهره را می چرخاند و کابین روی پیچ که یک میله رزوه‌دار ثابت است بالا یا پایین می‌رود. در برخی از نمونه های خارجی، برای اینکه بالابر روغن کاری شود، مهره در قسمت پایین داخل روغن فرو می‌رود و سپس میله فولادی رزوه‌شده را هنگام بالا رفتن به روغن آغشته می‌کند.

 

آسانسور هیدرولیک

یکی از مزایای اصلی آسانسور هیدرولیک ظرفیت بالابری آن است.

یک آسانسور هیدرولیک چگونه کار میکند؟

اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک عبارتند از:

  • جک (پیستون درون سیلندر)
  • مخزن روغن
  • پمپ
  • موتور
  • شیر
  • یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه

هنگام شروع به کار، پمپ، روغن را به داخل جک که یک سیلندر هیدرولیک با یک پیستون است، وارد می‌کند. فشاری که در پشت پیستون ایجاد می شود پلتفرم را به سمت بالا می‌برد و برای پایین آمدن، شیر، روغن را در مخزن تخلیه می‌کند و فشار درون سیلندر را کاهش می دهد و پلتفرم با گرانش پایین می‌آید. یو پی اس منبع تغذیه اضطراری است. در صورت قطع برق شبکه یا قطع برق آسانسور، یو پی اس به کار می‌افتد و در ایمنی کامل پلتفرم را پایین می‌آورد. این سیستم به موتورخانه نیاز دارد.

 

انتخاب نوع مناسب آسانسور برای خانه شما به نیازها و ترجیحات خاص خودتان بستگی دارد. «شرکت پله نورد» تنها طراح داخلی آسانسور پیچی در ایران است که خدمات طراحی آسانسور خانگی اختصاصی برای مشتری با قابلیت تطبیق بالا با معماری داخلی خانه ها و همچنین تولید و نصب آن را در استان تهران و استان های اطراف آن ارائه می‌دهد. به جهت بررسی بیشتر تفاوت انواع بالابر و آسانسور خانگی می‌توانید ویدیو مربوطه را نیز از این لینک مشاهده کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب نوع آسانسور خانگی، همین امروز با ما با شماره 09029420870 تماس بگیرید یا از سایت ما دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید برخی از پروژه‌های انجام شده توسط شرکت پله‌نورد را از طریق این آدرس مشاهده کنید.

 


2 سال پیش
آسانسورخانگی تفاوت آسانسور خانگی بهترین آسانسور خانگی آسانسور پیچی بالابر خانگی آسانسور شیشه ای آسانسور دوبلکس قیمت بالابر خانگی