توضیح 4 باور رایج اشتباه در مورد آسانسورها

در این مقاله سعی داریم در مورد 4 باور غلط رایج درباره آسانسورها بپردازیم.

آسانسور مهجور!

عواملی محیطی زیادی در شناخت ما از آسانسورها دخیل اند که باعث می شود وقتی کلمه آسانسور را میشنویم، ناخودآگاه یک مدل آسانسور (با درب آهنی ترجیحا نقره ای!) در ذهنمان نقش ببند که خب باید بگوییم شناخت عامه ما از آسانسورها (از همه جنبه شامل ظاهر، مکانیزم حرکتی، امکانات و ...) چقدر محدود است!

 

باور رایج 1: آسانسورها بسیار گران هستند!

در زمان های گذشته داشتن آسانسور در منزل یک موضوع عجیب بود که در فقط خانه افراد بسیار ثروتمند یافت میشد.

امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی و بازار رقابتی، امکان داشتن این وسیله مهم فراهم شده است. گذر سالیان، کاربرد آن را صرفا از وسیله ای تجملاتی به یک وسیله کاربردی تبدیل کرده است. 

امروزه کمتر ویلایی پیدا میشود که در طراحی آن از آسانسور استفاده نشده باشد...

 

باور رایج 2: نصب و راه اندازی آسانسور بسیار پیچیده است!

شاید در نگاه اول، این موضوع حقیقت داشته باشد. در مورد آسانسور های متداول که نیاز به پی و اتاقک موتور دارند تا حدی صحیح است اما برای آسانسور های پیچی خیر!. آسانسورهای پیچی هیچ نیازی به پی و اتاقک موتور و حتی ذره ای کار بنایی ندارند و حتی برای ساختمان هایی که از ابتدا فاقد برنامه ریزی جهت نصب آسانسور بوده اند نیز قابل نصب هستند.

 

باور رایج 3: آسانسورها ناایمن و حتی خطرناک هستند!

در فلیم های هالیوودی وقتی صحنه ای هیجان انگیز از آسانسور پیش روی باشد، همه انتظار یک سقوط وحشتناک همراه با آسیب رسیدن به مردم را داریم. سقوط از طبقه 20 ام! یا گیر کردن سر لا به لای درب آن!

بیایید با هم صادق باشیم! اینها فقط در فیلم های هالیوودی رخ میدهد نه در واقعیت. همه آسانسور ها اعم از کابلی یا پیچی دارای مکانیزم هایی جهت جلوگیری از سقوط هستند. گرچه سقوط در مورد آسانسور های کابلی امری اجتناب ناپذیر است اما آسانسور پیچی داری مکانیزمی است که سقوط آن به 0 بسیار نزدیک است. در درب های کابین گیرنده هایی تعبیه شده است که تا مطمئن نشود درب به طور کامل بسته شده، حرکت نمی کند. جالب است بدانید طبق استاندارد های جدید، کاربر برای رفتن به طبقه مورد نظر باید کلید مورد نظر در تمام طول مسیر نگه دارد که این یک ایمنی بسیار بالا را برای کودکان فراهم می نماید.

 

باور رایج 4: آسانسور ها زشت هستند و همه یکسان بنظر می رسند!

اگر در مورد آسانسور های رایج صحبت کنیم، شاید این حرف درست باشد. اما در مورد آسانسور های خانگی پیچی، این داستان کاملا متفاوت است.

طراحی هماهنگ با چیدمان خانه، رنگ های هماهنگ، الهام گیری از متریال های خاص و لاکچری، کم حجمی و صدای بسیار پایین قطعا دیدگاه شما را نسبت به آسانسور به کلی دگرگون می کند.

در آخر از شما خواننده گرامی دعوت می شود از طراحی های متفاوت آسانسور در بخش پروژه‌ها دیدن فرمایید.

 


2 سال پیش
ایمنی کارایی ظاهر باور غلط آسانسور آسانسور شیشه ای آسانسور خانگی بالابر خانگی آسانسور دوبلکس